SPORT Piłka nożna Sporty walki Tenis Sportowcy Inne sporty Tabele Żagle Tour de Pologne 2017
Sport piłka nożna polacy za granicą Wiemy, ile Robert Lewandowski bierze za występ w reklamie. Kosmiczna KASA!

Wiemy, ile Robert Lewandowski bierze za występ w reklamie. Kosmiczna KASA!

25.07.2017, godz. 17:55
Robert Lewandowski - ZŁOTA 44
Robert Lewandowski - ZŁOTA 44 foto: Materiały prasowe

Robert Lewandowski to obecnie jeden z najlepszych, a przy tym najbardziej rozpoznawalnych piłkarzy nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Nic więc dziwnego, że zaproszenie go do występu w reklamie sporo kosztuje - W zależności od intensywności kampanii, zakresu obowiązków i kilku innych czynników to od miliona złotych do... miliona euro - pisze w swoim cotygodniowym blogu dla Se.pl Piotr Koźmiński.

Ostatnie lata są dla Lewandowskiego wyjątkowe nie tylko pod kątem sportowym, ale też marketingowym. Jego Bayern Monachium jest jednym z najpopularniejszych klubów na świecie, a Polak to jedna z jego największych gwiazd. Nic więc dziwnego, że jest on doskonale rozpoznawalny w każdym zakątku globu. A w niektórych miejscach panuje istny szał na jego punkcie, jak chociażby w Azji, o czym mogliśmy się przekonać podczas wakacyjnego tournee Bawarczyków.

Chińczycy oszaleli na punkcie Lewandowskiego! [ZDJĘCIA]

Sam "Lewy" potrafi doskonale wykorzystać swoją ogromną wartość marketingową i chętnie bierze udział w reklamach. Jednak za jeden taki występ firmy muszą się bardzo mocno wykosztować - Minimalna stawka za którą Lewandowski zgodzi się zagrać w reklamie to milion złotych. Oferty poniżej nie są rozpatrywane. Najczęściej jednak to więcej niż milion złotych, a widełki u RL są bardzo szerokie: w zależności od zasięgu geograficznego kampanii (Polska/zagranica), intensywności kampanii, zakresu obowiązków Lewandowskiego i kilku innych czynników to od miliona złotych do… miliona euro - czytamy w cotygodniowym blogu Piotra Koźmińskiego, dziennikarza sportowego "Super Expressu"

Polak jest już twarzą reklamową takich producentów jak Huawei, Coca-Cola, Gilette czy Head & Shoulders, a można się spodziewać, że chętnych do podjęcia współpracy z nim będzie jeszcze przybywać. Sam Lewandowski w powyższych przypadkach mógł zapewne liczyć na zarobki zbliżone do tej kwoty podanej w euro. Szczególnie, że chociażby kampania dla Huawei była prezentowana nie tylko na rynku polskim, ale też w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

To jednak nie koniec ciekawostek związanych z piłkarzem Bayernu i jego udziałem w reklamach. Koźmiński dodaje, że jednym ze sposobów na rozliczenie z firmą jest po prostu... duża zniżka na dany produkt. Tu idealnym przykładem wydaje się być apartament w warszawskim budynku Złota 44, który jakiś czas temu zakupił "Lewy". Zgodził się zareklamować firmę, a w zamian za to za zakup mieszkania mógł zapłacić o wiele mniej.

Więcej o kontraktach reklamowych gwiazd reprezentacji przeczytacie w blogu Piotra Koźmińskiego "Piłka jest z pieniędzy", którego najnowszy odcinek znajdziecie TUTAJ.

autor: Piotr Koźmiński zobacz inne artykuły tego autora
Maciej Wdowiarski zobacz inne artykuły tego autora
Więcej sportu
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: