Gwałtowny wzrost sprzedaży MELDONIUM. Maria Szarapowa zrobiła znakomitą reklamę

2016-03-15 18:07

Maria Szarapowa zawsze była królową reklam. Na kontraktach z Nike, Porsche, Evian i innym partnerami zarabiała ponad 23 miliony dolarów rocznie. Tym razem zareklamowała... meldonium. I to jak! Łotewski producent specyfiku, na którym wpadła rosyjska gwiazda, poinformował właśnie, że sprzedaż leku wzrosła dwukrotnie!

Po dopingowej wpadce Marii Szarapowej zawierający meldonium lek o nazwie mildronat sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Głównie w Rosji, gdzie jest legalny i łatwo dostępny. Firma Grindeks, producent specyfiku, twierdzi, że w marcu sprzedała już dwa razy więcej mildronatu niż w lutym. Lek jest całkiem tani. Pudełko z 40 tabletkami kosztuje w Moskwie - w przeliczeniu - około 16 złotych.

Firma Grindeks zaciera ręce. - Szarapowa zrobiła nam świetną reklamę! Czego chcieć więcej? - nie kryje satysfakcji prezes farmaceutycznego koncernu Juris Bundulis.

Rosyjska tenisistka twierdzi, że meldonium przyjmowała w małych dawkach od 10 lat, bo miała problemy z krążeniem. Lek miał jej przypisać lekarz. Wpadła podczas Australian Open, bo przegapiła zmiany w przepisach. Meldonium trafił na czarną listę na początku 2016 roku. Od tego czasu na tym dopingu złapano już prawie stu sportowców, głównie z Rosji, gdzie środek masowo stosowano. WADA zakazała go, bo zorientowała się, że zawodnicy brali go, żeby poprawić sobie wydolność.

Nasi Partnerzy polecają

Najnowsze