Kobiety też potrafią się ścigać
Debiutujący jako pełnoprawny kierowca wyścigowy Jerzy Dudek (41 l.) pierwszego dnia był dwudziesty, a drugiego poprawił się o jedną lokatę. Warto odnotować także dobry występ jedynej kobiety w stawce – Małgorzata Rdest w sobotę uplasowała się na dziesiątym miejscu, a w niedzielę była dwunasta.
- W sobotę przespałem start, straciłem szybko kilka pozycji i z piętnastego miejsca spadłem na koniec – relacjonuje Dudek. - W niedzielę było już lepiej. Nie popełniłem tych samych błędów. Jestem zadowolony, bo startowałem z tyłu. To był udany weekend, dużo się nauczyłem i wiele wyniosłem z tych zawodów.
Dudek żyje wyścigami
Wyścigi samochodowe są tym, co Dudek chce robić przez lata. W ubiegłym roku startował amatorsko w VWCC jako VIP, a niezłe wyniki i duch rywalizacji skłoniły go do podjęcia decyzji o spróbowaniu sił wśród zawodowych kierowców.
- Żyję wyścigami. Materiału poglądowego mam teraz mnóstwo. Oczywiście teraz przyjdzie czas na analizę błędów i próbę ich wyeliminowania. Mam nadzieję, że przed kolejnym startem uda się jeszcze wyskoczyć do Poznania i potrenować – mówi były bramkarz reprezentacji Polski.
Młody Krężelok blisko podium
Z dobrej strony pokazał się także najmłodszy w stawce Paweł Krężelok (17 l.). Już podczas piątkowych treningów zapachniało sensacją, kiedy na mokrym Hungaroringu mało doświadczony Polak wykręcał najlepsze czasy.
- Przyjechałem tu z bardzo dobrym nastawieniem i pierwsze treningi pokazały, że jestem w stanie walczyć z czołówką. W pierwszym wyścigu nie trafiłem z ustawieniami samochodu i dlatego wylądowałem na 9. miejscu. Byłem podłamany, ale w niedzielę zmieniliśmy kilka rzeczy i szybko przedarłem się z piątej na trzecią lokatę. Walka była wyczerpująca i niestety spadłem na czwarte miejsce, ale generalnie jestem z siebie zadowolony – podsumowuje swoje występy młody kierowca.
W Castrol Cup wszyscy mają równe szanse
Wyścigi w Volkswagen Castrol Cup różnią się znacząco od innych. Wszyscy uczestnicy mają równe szanse, bo jeżdżą takimi samymi samochodami, a o wszelkie parametry (łącznie z wagą pojazdu) dbają mechanicy zatrudnieni przez organizatorów, którym zależy na tym, by żaden z kierowców nie był faworyzowany i o wynikach decydowały wyłącznie umiejętności.
Jerzy Dudek jedzie drogą Adama Małysza
Klasyfikacja generalna:
1. Marcus Fluch (Szwecja) – 50 punktów
2. Maciej Steinhof (Polska) – 40
3. Jeffrey Kruger (RPA) – 38
4. Jan Kisiel (Polska) – 34
5. Robertas Kupcikas (Litwa) – 32
6. Paweł Krężelok (Polska) – 29
10. Małogrzata Rdest (Polska) – 20
19. Jerzy Dudek (Polska) - 5