Letnie Igrzyska Olimpijskie Rio 2016

i

Autor: Shutterstock Letnie Igrzyska Olimpijskie Rio 2016

Reklama gorsza niż doping. Grozi dyskwalifikacją! Absurdalne zasady MKOl

2016-07-30 13:01

Stracić medal olimpijski za niefortunny wpis na Twitterze? Nadchodzą nowe czasy i nowe zasady wprowadzone przez MKOl. Sportowcy, którzy wystartują w Brazylii przez najbliższy miesiąc będą mieli absolutny zakaz reklamowania swoich sponsorów. Absolutny. Kara? Wykuczenie z imprezy, utrata medalu, banicja. Tak się walczy z globalizacją!

Kontrowersyjna zasada to tzw. "Rule40". Kontrowersyjna książeczka, napisana po to, by - cytujemy - "zachować unikalną naturę igrzysk" i "by uchronić imprezę przed komercjalizacją". W skrócie. Zbiór zasad, nakazów i zakazów, zgodnie z którymi przez najbliższy miesiąc w świecie sportu istnieć będzie tylko kilku reklamodawców. Oficjalnych partnerów igrzysk, których oczywiście zakazy nie obowiązują. Wśród nich Coca-Cola, McDonald's czy Procter & Gamble. Te marki każdy sportowiec będzie mógł sobie wspierać dowoli na Twitterze, Facebooku czy Instagramie. Każdą inną - choćby oficjalnego partnera sportowca - nie, a każde złamanie zasady ma oznaczać wykluczenie zawodnika z imprezy i ewentualne odebranie medalu olimpijskiego. MKOl zapowiada, że będzie w tych postanowieniach konsekwentny.

Szkoda, że podczas walki z dopingiem pan Thomas Bach nie był tak uparty.

Najnowsze