Mundial 2018 to ogromne wydarzenie nie tylko dla kibiców, lecz także firm gastronomicznych działających w Rosji. Do kraju-gospodarza turnieju przyjechało bowiem mnóstwo turystów z całego świata, którzy chętnie jedzą również w fast foodach. Sytuację próbował wykorzystać tamtejszy Burger King. Popularna sieć ruszyła z bardzo kontrowersyjną kampanią. "Burger King oferuje nagrodę kobietom, które zaszły w ciążę z gwiazdami futbolu. Każda z nich otrzyma trzy miliony rubli i hamburgery do końca życia" - napisano na profilu restauracji na popularnym serwisie społecznościowym wKontaktie (rosyjskim odpowiedniku Facebooka).
Co miało to na celu? Na to pytanie odpowiada kolejna część wyjątkowo kontrowersyjnej i nieudanej kampanii. "Kobiety, którym uda się uzyskać najlepsze geny piłkarskie, zapewnią sukces Rosji w przyszłych pokoleniach. Dalej, wierzymy w Ciebie" - napisano. Łatwo było przewidzieć reakcję opinii publicznej. Na Burger Kinga spadła lawina krytyki. Sieć szybko się zreflektowała i przeprosiła za nietrafioną reklamę.
"Przepraszamy za naszą reklamę. Była ona zbyt agresywna" - ogłoszono w czwartek. Choć wpisy zniknęły z oficjalnych profili, to w Internecie oczywiście nie zginęły. Zamiast skutecznej kampanii, Burger King został skrytykowany na całym świecie.
Sprawdź wyniki sportowe na żywo. Tabele i statystyki.
Cały sport w jednym miejscu