Producenci piwa sami przyznają, że jest to wyjątkowy rok dla całej branży piwowarskiej. W kwietniu 2012 roku sprzedaż wzrosła o 11.6 proc., w maju aż o 19 procent w stosunku do roku ubiegłego. Później w Polsce rozgrywano turniej Euro 2012, któy także przyczynił się do osiągnięcia rekordowego wyniku.
- Branża w tym roku naprawdę ma się z czego cieszyć. Dla nas lipiec i wrzesień były najlepszymi miesiącami sprzedażowymi w historii - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.
Obce waluty wymieniane na złotówki i wydawane w polskich sklepach przez zagranicznych turystów wpłynęły na poprawę polskiej gospodarki, co oczywiście było jednym głównych z celów organizatorów. Również Polacy wciągnięci w wir piłkarskiego szaleństwa chętniej kupowali piwo, by raczyć się nim przy meczach swojej reprezentacji, bądź dla samej przyjemności jaką dawało przebywanie w strefach kibica ze znajomymi.