Robert Kubica ma auto za 2 miliony złotych - poznaj Forda Fiestę RS WRC!

2013-12-20 10:20

Samochód Ford Fiesta RS WRC, w którym Robert Kubica (29 l.) pojedzie w barwach M-Sportu cały sezon MŚ w 2014 r., wygląda jak obudowane spojlerami, wyrośnięte auto cywilne, jakie można kupić w każdym salonie. Nawet silnik o pojemności 1,6 litra wydaje się całkiem zwyczajny. Na tym kończą się jednak podobieństwa.

Rajdówka spod znaku forda to prawdziwy potwór osiągający 300 koni mocy i potrafiący się rozpędzić do setki w 3,5 sekundy. Cena takiego cacka też przyprawia o zawrót głowy: zbudowanie samochodu pełnej specyfikacji WRC na bazie fiesty kosztuje w M-Sporcie, bagatela, 450 tys. funtów, czyli ponad 2 mln zł!

Zobacz również: Plebiscyt gwizdek24.pl - wybierz najlepszego sportowca roku! Stoch, Lewandowski, a może ktoś inny? GŁOSUJ

M-Sport firmuje ten model fiesty w imprezach serii WRC od 2011 r. W każdym z dotychczasowych trzech sezonów MŚ brytyjski zespół zajmował 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Kierowcy jeżdżący fiestą RS wygrali 6 rajdów. W sezonie 2013 prowadzący takie auto Belg Thierry Neuville (25 l.) został wicemistrzem świata.

- Wierzę, że Kubica może dokonać dla nas wielkich rzeczy - cieszy się szef M-Sportu Malcolm Wilson (57 l.).

Nowy przełożony Kubicy najpierw musiał sprostować nieprawdziwe informacje hiszpańskiej gazety o rzekomym proteście Volkswagena w sprawie przeróbek auta Polaka. Chodziło o zamontowanie łopatek zmiany biegów zamiast tradycyjnej dźwigni, ze względu na ograniczenie sprawności prawej ręki krakowianina. Konkurenci złożyli jedynie zapytanie do Międzynarodowej Federacji Samochodowej. - Bez problemu przyjęto to rozwiązanie, zresztą stosowane przez Roberta w WRC-2. To była formalność - uspokaja Wilson, a przedstawiciele VW wydali nawet specjalne oświadczenie, w którym "z radością witają Kubicę w WRC".

Kubica po raz pierwszy pojedzie nowym autem w Rajdzie Monte Carlo w połowie stycznia. Na liście zgłoszeń do tej imprezy jako jego pilot figuruje Jakub Gerber (36 l.), z którym Robert przejechał dwa ostatnie rajdy we Włoszech.

Napęd

Stały na 4 koła, 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów

Koła

18-calowe (asfalt) lub 15-calowe (szuter/śnieg)

Hamulce

Tarcze 355 lub 300 mm w zależności od podłoża (szersze na asfalt, węższe na szuter)

Silnik

1598 ccm z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Moc 300 KM, moment obrotowy 450 Nm. 0-100 km/h w 3,5 s, prędkość maksymalna 220 km/h

Inne dane

Bak 80 litrów

Długość 3963 mm

Szerokość 1820 mm

Rozstaw osi 2480 mm

Waga min. 1200 kg

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze