Viaplay

i

Autor: materiały prasowe Viaplay

Fani wściekli na Viaplay

Wszczęto postępowanie wobec platformy Viaplay! Skargi fanów zostały wysłuchane, UOKiK przyjrzy się sprawie

2022-09-20 12:50

Viaplay z drzwiami i futryną weszło na rynek transmisji sportowych w Polsce. Skandynawska platforma obecnie ma prawo do pokazywania m.in. Bundesligi, Premier League, Ligi Europy i Ligi Konferencji, a także KSW. Fani nie są jednak zadowoleni, bowiem Viaplay oferuje słabą jakość obrazu w porównaniu z telewizją i innymi platformami, a do tego pojawiają się niezliczone błędy, uniemożliwiające oglądanie meczów. Fani zaczęli składać skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i jak donoszą Wirtualne Media, prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Viaplay.

Jak tylko Viaplay pojawiło się na polskich rynku, tak szybko pojawiły się pierwsze głosy niezadowolenia. Fani często skarżyli się nie problemy z odtwarzaniem transmisji na żywo, a problem stał się jeszcze bardziej dostrzegalny w obecnym sezonie, gdy Viaplay rozpoczęło transmitowanie ligi angielskiej. Duże zainteresowanie sprawia, że błędy przydarzają się większej liczbie osób, które skarżą się na zacinający się obraz, długie buforowanie czy po prostu brak transmisji. Problem występował także przy okazji gal KSW, gdzie wielu fanom przerywało transmisję w trakcie walk. Do UOKiK napływa coraz więcej skarg i jak informuje portal Wirtualne Media, urząd w końcu postanowił poprosić Viaplay o wyjaśnienia w tej sprawie.

Taką rolę Robert Lewandowski ma spełniać w Barcelonie. Tak to widzi Christo Stoiczkow, legenda klubu z Katalonii

Lewandowski wraca do Monachium

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające. Viaplay słono zapłaci za słabe transmisje?

Okazuje się, że Viaplay nie odpowiedziało na prośby o wyjaśnienie sytuacji, co poskutkowało wszczęciem postępowania wyjaśniającego. - Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia, a gdy ich nie uzyskał – wszczął postępowanie wyjaśniające, które ma na celu ustalenie, czy są podstawy do postawienia spółce zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów - przekazał UOKiK portalowi Wirtualne Media.

Córka wielkiej gwiazdy rozwścieczyła Rosjan. Odwróciła się do nich plecami, nie mogą tego znieść

Sprawa może zakończyć się dla Viaplay w różny sposób. W najgorszym wypadku platformę czeka kara finansowa. - Prezes UOKiK może reagować w przypadku podejrzenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W takiej sytuacji może wystąpić do przedsiębiorcy w drodze tzw. wezwania miękkiego o wyjaśnienia i zmianę praktyk albo wszcząć postępowanie i postawić mu zarzuty. Jeśli by się one potwierdziły, to za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu. Natomiast w przypadku indywidualnych sporów z przedsiębiorcą konsumenci przy dochodzeniu roszczeń mogą korzystać z bezpłatnej pomocy prawnej np. rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie – informuje UOKiK.

Przedstawiciele Viaplay zapytani przez Wirtualne Media o tę sytuację zapewniają, że będą współpracować z odpowiednimi instytucjami, aby wyjaśnić całą sprawę. Warto przypomnieć, że od marca 2023 roku znacznie wzrośnie abonament za dostęp do Viaplay. Obecnie to 34 zł miesięcznie, później wzrośnie to do kwoty 55 zł miesięcznie. Od 2023 roku do oferty platformy dołączą transmisje z Formuły 1.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze