KONSTRUKCJA NOSA BOLIDU. Ze względów bezpieczeństwa, w przypadku kolizji, przód bolidu musi być opuszczony. Stosowny paragraf brzmi: "żadna część bolidu znajdująca się ponad 1950 mm od przodu kokpitu, nie może być położona wyżej niż 550 mm ponad podłogę".
TESTY ZDERZENIOWE. Do tej pory były przeprowadzane raz, przed sezonem. Teraz muszą się odbywać przed każdym GP.
WYDECH. Ograniczona została możliwość wykorzystywania spalin do poprawienia osiągów bolidu. W ubiegłym sezonie niektóre zespoły zwiększały napęd, odpowiednio umieszczając urządzenia wydechowe. Teraz regulamin w tej sprawie liczy 954 słowa (wcześniej 89).
OGRANICZENIE CZASU WYŚCIGU. Maksymalnie wyścig może trwać 4 godz. (w ub. roku GP Kanady trwało 4:04:39,537).
JAZDA NA SKRÓTY, OBRONA POZYCJI. Nie będzie można bez uzasadnionego powodu ścinać szykan na torze. Tylko raz będzie można zmienić kierunek jazdy, broniąc się przed wyprzedzeniem.
SAMOCHÓD BEZPIECZEŃSTWA. Zdublowane bolidy muszą ustawić się w szyku za samochodem bezpieczeństwa, aby nie przeszkadzać prowadzącym bolidom w wyprzedzaniu przy restarcie.
JAZDY TESTOWE. Od 1 do 3 maja będą możliwe dodatkowe testy bolidów na torze Mugello.