Polski kierowca miał przetestować taki samochód na amerykańskim torze, ale z powodu awarii technicznej w duńskim teamie nawet nie wsiadł za kierownicę w trakcie rywalizacji. Krakowianina czekają za to występy w europejskiej serii długodystansowej w barwach belgijskiego zespołu W Racing Team (WRT). Współpracę ogłoszono kilka dni temu, a już w połowie kwietnia w Barcelonie powinniśmy zobaczyć Roberta w akcji. Będzie to pierwsza z sześciu eliminacji European Le Mans Series. Ostatnia odbędzie się w końcu października w Portugalii.
Dramatyczna kraksa na trasie Daytona 500! Pojazdy stanęły W PŁOMIENIACH [WIDEO]
Nasz kierowca od dłuższego czasu sygnalizował, że chce wybrać kierunek najbliższy zmaganiom na torze F1, gdzie jest rezerwowym w Alfie Romeo. – To nowy rozdział w mojej karierze i nowe wyzwanie dla zespołu, by wspólnie odkrywać wiele rzeczy – skomentował Kubica, – Wszyscy podziwiamy Roberta jako kierowcę i człowieka, pozyskanie go to spełnienie naszych marzeń – stwierdził szef zespołu WRT Vincent Vosse.
Oreca 07 to francuski samochód występujący w klasie Le Mans Prototype 2 (LMP2), czyli niebędący konstrukcją seryjną. Wyposażony jest w ośmiocylindrowy silnik firmy Gibson GK-428 o pojemności 4,2 litra i mocy 600 koni mechanicznych. Ma karoserię wykonaną z włókna węglowego i kewlaru, mierzy 4745 mm długości, 1895 mm szerokości i waży 930 kg. Zgodnie z przepisami Międzynarodowej Federacji Samochodowej, koszt wykonania takiego auta (nie wliczając motoru) nie może przekroczyć 438 tys euro (1,96 mln zł).
Wspaniałe wieści dla Kubicy! Najpierw nowy kontrakt, a teraz…