Nike, Porsche i Tag Heuer zakończyły współpracę z Marią Szarapową. Ile na tym straci?

2016-03-09 12:48

Maria Szarapowa zaszokowała świat informacją, że została przyłapana na dopingu. W szoku są nie tylko jej kibice, ale i sponsorzy. Rosyjska tenisistka od lat była prawdziwą królową reklam i zarabiała na tym krocie. To wszystko może się błyskawicznie skończyć. Koncern Nike - główny mecenas Maszy - poinformował już, że zawiesza współpracę z Szarapową. Dwie inny marki również zawiesiły współpracę. Ile przez tę wpadkę straci tenisowa gwiazda?

Maria Szarapowa od lat jest najlepiej zarabiającą sportsmenką na świecie. Zdaniem magazynu "Forbes", w 2015 roku wzbogaciła się o 30 mln dolarów (120 mln zł), z czego 23 mln to wpływy od sponsorów. Jej główni partnerzy to Nike, Tag Heuer, Evian, Head, Porsche, Avon, Samsung...

Koncern Nike już zawiesił współpracę, a ekperci szacują, że Rosjanka dzięki przedłużonej w 2010 roku 8-letniej umowie z tym gigantem, miała skasować w sumie ok. 70 mln dolarów. Inni sponsorzy również się wycofują. Współpracę z Rosjanką zawiesiły firmy Tag Heuer (producent zegarków) i Porsche (producent samochodów). Żadna z tych marek nie będzie w przyszłości starać się o wizerunek Szarapowej.

Zobacz: Maria Szarapowa przyłapana na DOPINGU! Jak długa czeka ją dyskwalifikacja?

Interesy samej Marii też pewnie na tym ucierpią. Rosjanka zarabiała krocie na ekskluzywnych słodyczach Sugarpova (żelki, cukierki, czekoladki). Obroty po tej aferze raczej spadną.

Szarapowa zapewne będzie też musiała oddać premię za awans do 1/4 finału Australian Open, gdzie przyłapano ją na koksie. W Melbourne zarobiła 281 tys. dolarów (1,1 mln zł). To dużo, ale nic w porównaniu z tym, ile straci, gdy jej sponsorzy uciekną. Przestanie też zarabiać na korcie, bo czeka ją długa dyskwalifikacja.

Maria Szarapowa brała MELDONIUM. Co to za doping? Jak pomaga?

Nasi Partnerzy polecają

Najnowsze