Lepiej grali w reklamach niż na boisku

i

Autor: Redakcja SE

MŚ 2018: Polacy lepiej grali w reklamach, niż na mundialu. Ile mogli zarobić?

2018-06-26 4:00

Kończą ten mundial fatalnie, ale stratni na pewno nie będą. Na mistrzostwach świata w Rosji polscy piłkarze zawalili co się dało pod względem sportowym, za to błyszczeli na rynku reklamowym. Zarobili od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych. Ile polscy piłkarze zarobili za reklamy? Dokładne kwoty w galerii.

Gaże za indywidualne reklamy piłkarzy zależą od pozycji gracza na rynku. Gwiazda numer jeden reprezentacji Robert Lewandowski nie zacznie negocjacji w sprawie pojedynczej kampanii poniżej miliona złotych, jego najbardziej znani koledzy inkasują zwykle o połowę mniej.

Selekcjoner Adam Nawałka wyceniany jest na rynku na minimum 200–300 tysięcy złotych, czyli nieco mniej niż zawodnicy, za to niemal nie znika z telewizora w przerwach meczów. Wachlarz tematyczny filmów reklamowych z jego udziałem jest imponujący: od telefonów komórkowych, przez piwo, po parówki.

Tym rozmachem przebił nawet giganta rynku, „Lewego”, choć nigdy nie osiągnie jego honorariów. Napastnik Bayernu powiększał ostatnio swoją wartość i jak uważają fachowcy, za udział w reklamie producenta napojów Oshee zarobi nawet 3 mln złotych. To jeden z najwyższych kontraktów, jakie podpisał Lewandowski. Szacujemy, że z samych reklam zgarnął w 2017 r. 10 mln zł.

Najnowsze