Trofeum tak porządane przez futbolistów nosi imię legendarnego trenera Green Bay Packers - Vince'a Lombardiego. Mierząca ponad pół metra i ważąca prawie 3,5 kilo srebrna piłka do futbolu imię Lombardiego przybrała w 1970 roku, choć pierwsze Super Bowl odbyło się trzy lata wcześniej. Tegoroczne starcie jest 46. w historii meczem o mistrzostwo ligi NFL i jednocześnie drugim, w którym "Giganci" zmierzą się z "Patriotami". W 2008 roku lepsi okazali się ci pierwszy, wygrywając 17:14. Dlatego w tej weekend na pewno nie zabraknie ostrej walki, bo Patriots i prowadzący ich do boju rozgrywający Tom Brady, chcą reważu na zespole z Nowego Jorku.
Przeczytaj koniecznie: NFL Super Bowl, New England Patriots - New York Giants 05.02.2012. Madonna liczy na Gronkowskiego
Oba mierzące się w tegorocznym finale zespoły mają na koncie po trzy triumfy w Super Bowl. Giants wygrywali w 1987, 1991 i 2008 roku. Patriots - w 2002, 2004 i 2005. Czwarty triumf pozwoli jednej z drużyn zrównać się w liczbie tytułów z Green Bay Packers (mistrzowie sprzed roku). Wyżej w klasyfikacji są zespoły Dallas Cowboys i San Francisco 49ers (po 5 triumfów), a liderem pozostaje drużyna Pittsburg Steelers (6 wygranych). Co ciekawe, trofeum Vince'a Lombardiego, w obróżnieniu np. od Pucharu Stanleya o który walczą hokeiści, jest tworzone co roku. Zwycięska drużyna zabiera je więc na stałe.
Zobacz też: NFL Super Bowl 05.02.2012. Eli Manning rozgrywający New York Giants: Utniemy Brady'emu głowę jak wężowi!
Niewykluczone, że w tym roku Super Bowl ponownie pobije wszelkie rekordy oglądalności. Władze telewizji NBC już zacierają ręce, gdyż w finale zagrają zespoły posiadające sporą rzeszę fanów. Wynik z zeszłego roku - 111 milionów telewidzów w USA (wtedy Super Bowl pokazywała stacja FOX), jest zatem w zasięgu. Zresztą, rankingi amerykańskich telewizji są zdominowane przez finałowe mecze futbolu amerykańskiego. W liście 10 najliczniej oglądanych programów w historii telewizji za Oceanem, 9 pozycji zajmują mecze o Super Bowl. Jedynym rodzynkiem w tym zestawieniu jest specjalny odcinek serialu M.A.S.H. z 1983 roku. Pierwse miejsce to zeszłoroczny finał i wspomniana widownia licząca 111 milionów. Rekordowo wysokie są również w tym roku ceny reklam. Najdroższy reklamowy czas na świecie jeszcze podrożwał względem poprzedniego Super Bowl. Rok temu 30-sekundowy spot kosztował 3 miliony dolarów. W tym roku jest o 500 tysięcy droższy. Dla porównania, koszt reklamy podczas pierwszego w historii Super Bowl - w 1967 roku, wynosił... 42 tysiące dolarów.
Mecz będą mogli obejrzeć również polscy fani futbolu amerykańskiego. Na żywo pokaże go stacja Polsat Sport (również w Polsat Sport HD) oraz dostępny w niektórych sieciach kablowych kanał ESPN America.