Tłumiki nowego rodzaju powodują, ze odpływ spalin jest spowolniony. W konsekwencji silniki przegrzewają się, a przegrzane wybuchają. Najwięcej problemów mieli dotąd z nimi Duńczycy. Kilka ich maszyn nie wytrzymało, nawet przy temperaturze powietrza ok. 6-8 stopni regularnie dochodzi do przegrzania maszyn. Co będzie gdy zacznie się sezon i trzeba się będzie ścigać przy 25-30 stopniach?
Trener kadry Marek Cieślak twierdzi, że tłumiki zmniejszają żywotność silników o połowę. To oznacza katastrofalny wzrost kosztów, jaki ponosić muszą żużlowcy, a w konsekwencji utrzymujące ich kluby.
Przeczytaj koniecznie: Żużel jest seksi
Trwa więc akcja mające przekonać FIM by przywrócił możliwość korzystania z tłumików starego modelu. Przynajmniej do czasu, gdy te nowe zostaną technicznie dopracowane.
Żużel: Przepisy niszczą silniki
2010-03-08
19:10
Przepisy FIM sprawiły, że w tym roku żużlowcy muszą używać w swoich motocyklach nowego modelu tłumików. No i jest duży kłopot.