Nadchodzący sezon w Pucharze Świata z pewnością będzie inny, niż poprzednie. FIS postanowił bowiem namieszać w kwotach startowych i udostępnił więcej miejsc dla mniejszych reprezentacji kosztem większych, co zdaniem federacji ma spopularyzować skoki w innych miejscach w Europie i na świecie. Oczywiście, pomysł ten nie przypadł do gustu najlepszym reprezentacjom, w tym także Polsce, ale póki co światowa organizacja narciarska nie zamierza się ze swojego pomysłu wycofać. Zaskoczeń w tym sezonie będzie jednak więcej, a jedno z nich dotyczy nowej nazwy i sponsora jednej z najbardziej rozpoznawalnych skoczni w kalendarzu.
Legendarny obiekt zmienia nazwę. Fani w Polsce i Niemczech mogą być w szoku
Choć skoki narciarskie nie są dyscypliną o globalnym zasięgu, to w Europie mają się one całkiem dobrze i sponsorzy wciąż chętnie zerkają w stronę zawodów Pucharu Świata i obiektów, na których kolejne konkursy są rozgrywane. Jednym z najbardziej znanych kompleksów skoczni w narciarstwie są te w Oberstdorfie, gdzie odbywa się jeden z konkursów niezwykle prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni, a w 2021 roku odbywały się tam choćby mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym. Do tej pory sponsorem całego kompleksu było Audi, ale teraz sponsoring tytularny przejął... polski ORLEN!
Informacje na ten temat wywołały niemałą konsternację w sieci. Wieści na temat zmiany nazwy słynnego niemieckiego kompleksu na ORLEN Arena Obersdorf/Allgau przekazał Dominik Formela z portalu Skijumping.pl. Wielu fanów nie dowierzało i aż sprawdzało, czy to na pewno prawda. Jednak już na oficjalnej stronie obiektu możemy znaleźć logo ORLENU i nową nazwę. Można się zastanawiać, jak na zmianę zareagują niemieccy fani, gdy dowiedzą się, że to nazwa polskiego koncernu będzie widniała przy najpopularniejszym kompleksie skoczni w ich kraju.
Listen on Spreaker.