Widoczna na zdjęciach Fiesta ST RX kryje pod karoserią czterocylindrowe serce o pojemności niewiele przekraczającej dwa litry. Nie byłoby w tym nic zachwycającego, gdyby nie to, że z tych dwóch litrów i wielkiego turbo wyciśnięto moc 600 KM. Gotowe do startu w rallycrossie auto waży jedynie 1300 kg, a odważny kierowca potrafi sprawić, że Fiesta przyspiesza do pierwszej setki w 1.9 sekundy. Tak mocny silnik wymaga specjalnego osprzętu, jak np. superwydajnego układu dolotowego, czy rozbudowanego układu chłodzenia. Problemy z utratą przyczepności załatwia stały napęd na cztery koła.
Zobacz też: Ford Fiesta ST - TEST ekstremalnego hot-hatcha
Oprócz mocnego silnika i skutecznego napędu auto jest wyposażone w wzmocnione wyczynowe zawieszenie, carbonowe sprzęgło, sportowy układ wydechowy i klatkę bezpieczeństwa. Co ciekawe, zużycie paliwa takiego auta jest podawane w litrach na minutę, a w tym przypadku to dokładnie 2 litry w ciągu minuty pracy obciążonego silnika.