Tak jak w ubiegłym roku kierowca z Ustronia pojedzie Škodą Fabią Rally2 evo, przygotowaną przez hiszpańską stajnię RaceSeven, a sezon rozpoczyna od rajdu Chorwacji (21 - 24 kwietnia).
- Rok temu udało nam się wygrać na chorwackich asfaltach. Był to bardzo udany początek sezonu. Dlatego teraz chcemy z Maćkiem powtórzyć ten wynik, bo dobrze poznaliśmy tamtejsze warunki i specyfikę trasy. Ale dobrze wiemy, że wielu innych kierowców też tak myśli - deklaruje wicemistrz świata w kategorii WRC3.
W tym roku władze FIA połączyły klasy WRC2 i WRC3 i dlatego stawka będzie wyjątkowo silna. Rywalizacja zapowiada się niesamowicie, bo Kajto będzie ścigał się z kierowcami fabrycznymi. Żeby dobrze przygotować się do sezonu, ekipa LOTOS Rally Team wcześniej pojechała na chorwacki rekonesans i wystartowała w Quatro River Rally Karlovac. Kajetanowicz potwierdził świetne przygotowanie do sezonu i bardzo dobrze pojechał w tej próbie, która była jednocześnie eliminacją mistrzostw tego kraju.
- Był to bardzo pożyteczny sprawdzian. Od początku jechaliśmy bardzo szybko. Naprawdę czułem wiele radości z rywalizacji na śliskich odcinkach specjalnych. Zwyciężyliśmy w pięciu z siedmiu odcinków specjalnych, ale jednak nie wygraliśmy tego rajdu, mimo że była na to ogromna szansa. Po tym występie wiemy, co jako zespół musimy poprawić przed chorwacką eliminacją WRC - przekonywał Kajetanowicz.
Kajto po tym sprawdzianie dobrze zna swoją wartość. Najlepszy polski kierowca rajdowy przekonał się w Chorwacji, że Škoda Fabia Rally2 evo jedzie bardzo szybko, a do doszlifowania pozostały już tylko detale. Dlatego przed wyjazdem do Zagrzebia ekipę z malowniczego Ustronia czeka jeszcze trochę pracy. Na chorwackich trasach pojawi się bardzo silna stawka kierowców i o powtórzenie ubiegłorocznego sukcesu będzie niezwykle trudno.
W grupie WRC2 zgłosiło się aż 29 załóg! Wystąpią takie asy kierownicy, jak jadący Citroënami Francuzi Stephane Lefebvre (30 l.), mistrz świata WRC3 Yohan Rossel (27 l.) i Eric Camilli (35 l.), a także Rosjanin Nikołaj Griazin (25 l.) oraz Finowie Emil Lindholm (26 l.) i Jari Huttunen (28 l.). Czyli starzy, dobrzy znajomi Kajetanowicza z rajdowych szlaków.
W tym sezonie Kajetanowicza czeka siedem startów w rajdowych mistrzostwach świata. Najlepsze wyniki sześciu z nich będą zaliczane do końcowej klasyfikacji WRC2.
Wiele też wskazuje, że na koniec roku Kajto z Maćkiem pojadą też dla polskiej widowni, na swojej ulubionej warszawskiej Barbórce.
Starty Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS, a także partner techniczny Delphi Technologies, firmy Pirelli, SJS Driving Experience oraz Grupa Sikora.
Waldemar Zawołowicz
28/04/2021 Ryzyko opłaciło się. Kajetanowicz znalazł wspólny język z samochodem