„Kajto” wraca do Skody!

2019-09-11 22:45
„Kajto” wraca do Skody!
Autor: Materiały Prasowe

– Kierowcy LOTOS Rally Team w Rajdzie Turcji ponownie pojadą skodą fabią R5. W tym roku nasza załoga jechała już tym wozem podczas Rajdu Sardynii. Spisała się bardzo dobrze i zajęła drugie miejsce. – To bardzo szybki samochód, który doskonale pasuje do takiego profilu trasy, jaki nas czeka w Turcji – mówi „Kajto”. Zmiana samochodu ma znaczenie wyłącznie taktyczne. Rajd będzie się odbywał w trudnych warunkach terenowych, w których lepiej predysponowana jest skoda. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem VW Polo GTI R5 do kolejnych występów w Mistrzostwach Świata WRC.

"Kajto" – człowiek urodzony w samochodzie!

Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy (2015, 2016, 2017) nie wyobraża sobie życia bez samochodu. – Urodziłem się w górach, dlatego miałem do wyboru albo skakać na nartach, albo wsiąść do samochodu i walczyć w rajdach. Wybrałem to drugie i chyba źle na tym nie wyszedłem – mówi kierowca LOTOS Rally Team, który oczywiście kibicuje naszym skoczom narciarskim i jeśli ma czas, to ogląda konkursy na skoczni w Wiśle. Jako rajdowy kierowca zaczynał 19 lat temu od rajdu Cieszyńska Barbórka, na której jechał fiatem 126p podarowanym mu przez ojca. Pilotem zawodnika była ówczesna żona Aleksandra. Sukcesy najpierw przyszły w Rajdowych Mistrzostwach Polski. W 2007 r. Kajto już z nowym pilotem Maciejem Wisławskim jadąc mitsubishi lancer evo wygrali rajd Elmot. Następnym wozem Kajetanowicza był subaru impreza, w której pojechał w 2010 r. z pilotem Jarosławem Baranem po Rajdowe Mistrzostwo Polski. W tamtym sezonie zadebiutowali też w Rajdowych Mistrzostwach Europy, zajmując w generalce 12. pozycję. W 2015 r. Kajetanowicz już jadąc fordem fiestą R5 wygrał klasyfikację generalną Rajdowych Mistrzostw Europy. Kierowca z Ustronia ten sukces powtórzył jeszcze w dwóch kolejnych sezonach, czego nie udało się jeszcze nikomu w historii. Od 2018 r. Kajto startuje w rajdowych Mistrzostwach Świata WRC 2, ale już z nowym, znakomitym pilotem Maciejem Szczepaniakiem. Załoga LOTOS Rally Team jest bliska zajęcia miejsca na podium w końcowej klasyfikacji. W dalszych planach jest start w Mistrzostwach Świata WRC. Być może kiedyś spróbuje też swoich sił w słynnym, ale i zarazem morderczym rajdzie Dakar. Prywatnie „Kajto” jest bardzo zajęty. W swoim domu w Ustroniu bywa około 100 dni w roku.

Uwielbia jeść golonkę, ale pedantycznie dba jednak o prawidłowe i zdrowe odżywianie. Jako Rajdowiec stawia na dużą liczbę węglowodanów i warzyw gotowanych, do tego niewielkie tylko ilości mięsa. Między innymi dlatego, że jest miłośnikiem ochrony zwierząt.

Maciej Szczepaniak – PILOT z NAJWYŻSZEJ PÓŁKI

Prawa ręka „Kajto” nigdy nie zawodzi. Maciej Szczepaniak doskonale wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie w rajdach i jest doskonałym nawigatorem Kajto. Obaj doskonale się rozumieją. Pilot z Wałbrzycha karierę w rajdach rozpoczął już w roku 1995, najpierw jednak za kierownicą, dopiero później zdecydował o przesiadce na „gorący fotel”. Na swoim koncie Szczepaniak ma już ponad 100 startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, w których zadebiutował w 1999 r. Wcześniej pilotował takim asom kierownicy jak: Tomasz Kuchar, Janusz Kulig, Michał Kościuszko, czy Robert Kubica. W latach 2004–2006 trzykrotnie sięgał po tytuł mistrza Polski, u boku Leszka Kuzaja. Wicemistrz Świata JWRC z roku 2009, drugi Wicemistrz Świata PWRC z roku 2011. Od 2018 r. jest pilotem Kajetanowicza i wiele wskazuje, że para Kajetanowicz – Szczepaniak na dłużej będzie ze sobą współpracować.

Dotychczasowi piloci Kajetana Kajetanowicza

Aleksandra Kajetanowicz sezony 2000 – 2006
Maciej Wisławski sezony 2007-2008
Jacek Rathe rajd Elmot Krause 2009
Jarosław Baran sezony  2009 – 2017
Maciej Szczepaniak sezony 2018 – 2019

Kajetan Kajetanowicz startuje w rajdzie Turcji. Kajto Emocje do pełna!
Autor: Lotos