Tajemnicze urządzenia to rozszerzające się kanały regulujące przepływ powietrza wydostającego się spod samochodu. Normalnie powietrze wciskające się pod pędzący samochód jest "szybsze" niż powietrze otaczające bolid. Dyfuzor wyrównuje te prędkości i zapobiega turbulencjom. Samochód dzięki temu może jechać szybciej i płynniej, donosi "Gazeta Wyborcza".
Zdaniem pozostałych zespołów - są one niezgodne z regulaminem. Jednak delegat techniczny FIA Charlie Whiting uznał niedawno, że te rozwiązania wykorzystują lukę w przepisach i nie są zabronione.
- Jestem niemal pewien, że sprawę tę będzie musiała rozpatrzyć komisja sędziowska wyścigu, a werdykt na pewno będzie niezadowalający dla jednej ze stron. Poszkodowani pewnie zwrócą się więc do Trybunału Apelacyjnego przy FIA. Nie będzie to proste zagadnienie, ale na szczęście to nie ja będę musiał podjąć wiążącą decyzję - dodał prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) Max Mosley.
Spór o dyfuzory w F1!
2009-03-24
13:59
Tylko Brawn GP, Toyota i Williams mają w swoich bolidach zainstalowane dyfuzory, dające przewagę nad resztą stawki!