Zgodnie z zapowiedziami we wtorek rano za kierownicą bolidu Alfa Romeo Racing Orlen usiadł Kimi Raikkonen. Fin oficjalnie po raz pierwszy prowadził nową maszynę, przygotowaną na sezon 2020. Zespół, chcąc przygotować pojazd jak najlepiej do wyścigów, co chwilę zmieniał ustawienia konstrukcji w garażu. Raikkonen nie musiał więc skupiać się na wyniku, a dostarczeniu niezbędnych danych inżynierom. Te bacznie analizował także Robert Kubica. Krakowianin analizował i oceniał jazdę najpierw z poziomu toru, a następnie przy komputerach w garażu. Ostatecznie na porannej sesji Kimi Raikkonen wykręcił dziewiąty czas - 1:18.525.
Sporo uwagi podczas testów przyciągnął Mercedes. Na nagraniach widać było, jak Lewis Hamilton co chwilę zmienia swoją pozycję w kokpicie. Gdy mistrz świata wciskał specjalny przycisk, to jego kierownica wysuwała się na prostych, by przy hamowaniu wracać na pierwotną pozycję. Według ekspertów to rozwiązanie ma umożliwiać manualne prostowanie kół na prostych. Być może z powodu tych testów Hamilton przejechał najwięcej kółek w czwartkowy poranek.
Najlepszy czas sesji uzyskał Sergio Perez. Kierowca Racing Point najszybsze okrążenie przejechał w 1:17.347. Po południu za kierownicą bolidu Alfa Romeo Racing Orlen, według wcześniejszych zapowiedzi, ma usiąść Antonio Giovinazzi. Na torze pojawi się także m.in. Sebastian Vettel. Ferrari podało, że choć Niemiec wciąż odczuwa skutki choroby, to dostanie szansę na sprawdzenie ustawień.
Testy F1 Barcelona 20.02 [WYNIKI] - sesja poranna:
Miejsce | Kierowca | Zespół | Czas |
1. | Perez | Racing Point | 1:17.347 |
2. | Ricciardo | Renault | 1:17.749 |
3. | Albon | Red Bull | 1:18.155 |
4. | Gasly | Alpha Tauri | 1:18.165 |
5. | Russell | Williams | 1:18.266 |
6. | Leclerc | Ferrari | 1:18.335 |
7. | Hamilton | Mercedes | 1:18.387 |
8. | Grosjean | Haas | 1:18.496 |
9. | Raikkonen | Alfa Romeo Racing Orlen | 1:18.508 |
10. | Norris | McLaren | 1:18.537 |