Małysz i norweski skoczek Bjoern Einar Romoeren (30 l.) opanowali Oslo. Spoglądają z plakatów, billboardów, a nawet z tramwajów i autobusów! Przy zdjęciu Polaka widnieje hasło: "abonament, który bije wszystkie rekordy". Nasz skoczek nie spodziewał się, że kampania reklamowa z jego udziałem będzie przeprowadzona z aż takim rozmachem.
Przeczytaj koniecznie: MŚ Oslo 2011. Adam Małysz: Gdyby nie Lepistoe dawno już bym nie skakał
Za trzecim Małyszem w prawo
- Myślałem, że to będą tylko reklamy w gazetach, a oni pół Oslo zawiesili moimi zdjęciami - śmieje się Adam. - Koledzy żartują, że w drodze do naszego hotelu trzeba skręcić w prawo za trzecim Małyszem!
Firma Lebara zaangażowała "Orła z Wisły" z dwóch powodów. Po pierwsze: Małysz jest w Norwegii bardzo popularny i rozpoznawalny. Po drugie: na niecałe 5 milionów mieszkańców tego kraju, ponad 100 tysięcy to Polacy. - Czuję wielką sympatię ze strony Norwegów - przyznaje nasz skoczek. - Oni pamiętają, że wygrałem aż pięć razy na wyjątkowej dla nich skoczni w Holmenkollen. Może uda się jeszcze raz - dodaje Małysz przed jutrzejszym konkursem.
Autografy dla ekipy remontowej
Lebara liczy na to, że reklama z Małyszem przysporzy jej polskich klientów. Już teraz na stronie internetowej firmy można ustawić język polski, podobnie jak w menu głosowym telefonów.
- Polacy stanowią obok Norwegów największą grupę naszych klientów - przyznaje Hanne Lovstad, prezes firmy.
Małysz dodaje, że Polacy są w Norwegii coraz bardziej lubieni i cenieni. - Kiedyś podszedł do mniej Bjoern Einar Romoeren i mówi: "Adam, daj mi trzy autografy, bo mi Polacy remontują mieszkanie i mnie prosili. Fajni goście, świetnie pracują, Norwegowie w życiu by mi tak nie zrobili" - opowiada Małysz ze śmiechem.
Dalekie loty Orła z Wisły
Adam Małysz potwierdza wysoką formę. Podczas wtorkowego treningu na dużej skoczni Polak skoczył aż 133,5 metra. Lepszy okazał się tylko Austriak Thomas Morgenstern (135 m). Tuż za Polakiem uplasował się Szwajcar Simon Ammann (131,5).
Kontrakty reklamowe Małysza
Największy reklamowy kontrakt ma z Red Bullem.
Ponadto z: Generali, 4Fun, Teekanne i Lotto. Teraz doszła norweska telefonia komórkowa.
Łączną wartość umów sponsorskich i reklamowych Adama Małysza w roku 2010 oceniliśmy na 4 mln zł.