Najwięcej - 11 221 widzów - pojawiło się na trybunach TAURON Areny Kraków przy okazji meczu Polska - Iran, choć nasza reprezentacja nie miała już wówczas szans na awans do ćwierćfinału. Wcześniejsze mecze drużyny narodowej wypełniały dziesięciotysięczny Spodek Katowice po brzegi. Popularnością cieszyły się także występy innych ekip. Mecze Niemców w Spodku przyciągały 6-tysięczną widownię i to zdecydowanej większości zagraniczną.
Polskie kanały mistrzostw świata wygenerowały kilkanaście milionów zasięgu. Promocja turnieju zjednoczyła całe środowisko piłki ręcznej. Komunikację prowadziły i prowadzą także kanały należące do Związku Piłki Ręcznej w Polsce (ZPRP), PGNiG Superligi, PGNiG Superligi kobiet, klubów, operatorów hal meczowych oraz wojewódzkich związków piłki ręcznej.
Promocja, która rozpoczęła się 11 października 2021 roku od pierwszego od lat 60. meczu piłki ręcznej 11-osobowej na Stadionie Śląskim, trwała przez kilkanaście miesięcy. Okres ten przyniósł ponad 12 tys. publikacji w polskich mediach. Szacowany ekwiwalent reklamowy do 10 stycznia 2023 roku wyniósł blisko 30 mln zł.
Ambasadorami turnieju zostali wybitni sportowcy, głównie związani z piłką ręczną: Iwona Niedźwiedź, Sławomir Szmal, Adam Wiśniewski, Przemysław Krajewski, Arkadiusz Moryto, Artur Siódmiak i Rafał Sonik. Brali udział w akcjach promocyjnych, turniejach oraz lekcjach pokazowych, odwiedzając szkoły oraz promując sport wśród najmłodszych.
Przygotowaniom do mistrzostw świata towarzyszyło 90 turniejów dla dzieci i młodzieży w miastach, które ugościły później samą imprezę: 43 w Katowicach, 20 w Krakowie, 13 w Płocku, 14 w Gdańsku. Rywalizacja dla najmłodszych odbyła się także przy okazji MŚ 2023. Swoje rozgrywki towarzyszące mistrzostwom miały dzieci w Katowicach i Krakowie. Kolejne za chwilę ugości Gdańsk.
Strona internetowa, będąca stacją przesiadkową dla kibiców zainteresowanych kupnem biletów oraz miejscem dystrybucji polskojęzycznych materiałów prasowych, odnotowała ponad 2,5 mln odsłon.
Przygotowaniom do mistrzostw towarzyszyło ponad 20 konferencji prasowych oraz 5 test eventów, które przyciągnęły na trybuny kilkadziesiąt tysięcy widzów oraz setki tysięcy przed telewizory przy każdym meczu.
Prezentacja partnerów, maskotki, oficjalnej piosenki oraz ambasadorów - podobnie jak transmitowana do kilkudziesięciu krajów ceremonia losowania - były kluczowymi elementami promocji wydarzenia.
Oficjalną piosenką turnieju, przedstawioną także podczas zrealizowanej w technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR - augmented reality) ceremonii otwarcia, wykonała Alicja Szemplińska, zwyciężczyni „The Voice of Poland”.
Promocja turnieju obejmowała także setki billboardów i nośników w komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje), tysiące plakatów, płatne kampanie w mediach lokalnych oraz współpracę z portalem WP SportoweFakty, czyli sportowym liderem polskiego internetu. Brak szerokiej promocji telewizyjnej był wynikiem zbyt późnej decyzji dotyczącej wyboru nadawcy przez firmę Sportfive, na który ZPRP nie miał wpływu. Doszło do tego dopiero na początku grudnia.
Akredytowało się na turniej ponad 500 dziennikarzy. Wszystkie redakcje pod koniec każdego dnia zarówno test eventu, jak i mistrzostw, otrzymywały oraz otrzymują od organizatorów tekst oraz pakiet zdjęć, nagrań audio i materiałów wideo do bezpłatnego użytku, aby informacje o mistrzostwach dotarły do jak najszerszego grona odbiorców.
Imprezie towarzyszyła premiera pierwszych odcinków serialu „Monolit”, pokazującego kulisy pracy drużyny narodowej. Pierwsze cztery odsłony opowieści o piłkarzach ręcznych wyemitowano podczas samego turnieju. Dwa ostatnie będą epilogiem, który ukaże się już po jego zakończeniu.
„Polską” część MŚ 2023 podsumują dwa ćwierćfinały z udziałem światowych potęg (Francja-Niemcy, Norwegia-Hiszpania) oraz półfinał w ERGO ARENIE Gdańsk, które odbędą się 25 oraz 27 stycznia i z pewnością przyciągną rekordowe zainteresowanie mediów oraz kibiców na całym świecie.
Gospodarzami MŚ 2023 są Katowice, Województwo Śląskie, Kraków, Małopolska, Płock, Mazowsze i Gdańsk (w Polsce) oraz Goteborg, Malmo, Sztokholm, Kristianstad i Jonkoping (w Szwecji). Narodowymi Dostawcami turnieju w naszym kraju są Ministerstwo Sportu i Turystyki, Grupa Wirtualna Polska, Suzuki, Deloitte, Grupa LUX MED oraz Eventim.
Sprzedaż biletów wciąż trwa. Więcej informacji na www.handball23.com.