Mistrzostwa świata w Rosji rozpoczynają się 14 czerwca. Własnie wtedy na stadionie Łużniki w Moskwie odbędzie się uroczyste otwarcie turnieju. Zostało do niego naprawdę niewiele czasu, a kolejni kibice decydują się na zakup wejściówek na trybuny. Zakończył się już przedostatni etap sprzedaży biletów, który trwał od 13 marca. W tym czasie rozdysponowano łącznie blisko 400 tysięcy kart wstępu na mecze mundialu.
FIFA opublikowała specjalny raport, który wskazuje kraje, gdzie wejściówki na mecze rosyjskiej imprezy cieszyły się największą popularnością. Nie powinno dziwić, że na czele tego zestawienia znaleźli się... gospodarze. Rosjanie nabyli bowiem ponad 200 tysięcy biletów. Drugie miejsce jest już jednak mocno zaskakujące. Zajęli je bowiem Amerykanie.
To dziwne o tyle, że reprezentacja USA nie zakwalifikowała się na MŚ 2018, bo w decydującej fazie eliminacji zajęła piąte miejsce w grupie (za Meksykiem, Kostaryką, Panamą i Hondurasem), które nie było premiowane awansem na mundial. Mimo to kibicom tej drużyny nie przeszkodziło to w zakupie ponad 16,5 tys. biletów.
Aż pięć kolejnych miejsc w zestawieniu zajmują kibice z Ameryki Południowej i Środkowej - z Argentyny, Kolumbii, Meksyku, Brazylii i Peru. Na następnej lokacie uplasowali się... Chińczycy. Których reprezentacja też nie pojawi się na mistrzostwach. Widać jednak, że w Państwie Środka futbol cieszy się ogromną popularnością.
W zestawieniu opublikowanym przez FIFA nie znaleźli się kibice z Polski. Ostatnia faza sprzedaży rozpocznie się 18 kwietnia i potrwa aż do finału, który zaplanowano na 15 lipca.
Wyniki przedostatniej fazy sprzedaży biletów na MŚ 2018:
1. Rosja - 216 134 biletów
2. USA - 16 462
3. Argentyna - 15 006
4. Kolumbia - 14 755
5. Meksyk - 14 372
6. Brazylia - 9 962
7. Peru - 9 766
8. Chiny - 6 598
9. Niemcy - 5 974
10. Australia - 5 905
ZOBACZ: Wielki problem Rosji przed MŚ 2018. Rasistowskie ataki kibiców