Dzięki systemowi KERS każdy kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 82 konie mechaniczne przez 6,6 sekundy na okrążenie. Przynajmniej w teorii. W "Motorsport Aktuell" możemy przeczytać, że w przypadku BMW-Sauber te dane nie mają związku z rzeczywistością.
Według szwajcarskiego magazynu, system KERS, z którego korzysta zespół Roberta Kubicy, jest dużo cięższy od tych, które są wykorzystywane przez inne teamy.
Lżejszy system montowany jest na przykład w bolidach McLaren-Mercedes.
- Nie mam pojęcia, czy inne zespoły mają cięższy KERS. Mogę jedynie powiedzieć, że gdyby nasz ważył o 10 kilo więcej, najprawdopodobniej nie wykorzystywalibyśmy go - powiedział Norbert Haug z firmy Mercedes-Benz.
Do tej pory tylko jeden z kierowców BMW ścigał się z zamontowanym KERS w swoim bolidzie (Nick Heidfeld). Robert Kubica z systemu odzyskiwania energii korzystał tylko podczas treningów.
BMW-Sauber ma najcięższy KERS
2009-04-23
13:15
System KERS wykorzystywany przez BMW-Sauber jest dużo mniej funkcjonalny niż ten, który jest montowany w bolidach innych stajni - doniósł "Motorsport Aktuell".