W aferze, jaka dotyczy francuskiego zespołu na dzień przed posiedzeniem Trybunału Światowej Federacji Sportów Motorowych, które odbyło się 21 września pojawił się świadek. Jest to osoba związana z zespołem Renault. Jej tożsamość jednak nie została ujawniona i dla dobra śledztwa jest określana jako Świadek X. Prawdziwe nazwisko znają tylko nieliczni, w tym Max Mosley, prezydent FIA.
Część oświadczenia dotyczącego zeznań tej osoby FIA podała do wiadomości publicznej.
Zespół Renault zgłosił, że w jego szeregach jest osoba, która wie sporo na temat zdarzenia, jakie miało miejsce podczas wyścigu o GP Singapuru. Zespół nie chciał jednak ujawnić tożsamości, ponieważ mogłoby to zniechęcić w przyszłości innych do składania zeznań w podobnych sytuacjach. Renault zgodziło się również, aby Świadek X spotkał się z jednym członkiem trybunału, który nie był na posiedzeniu, Paulem Harrisem.
Świadek X zeznał, że twórcą pomysłu rozbicia bolidu przez Nelsinho Piqueta podczas wyścigu o GP Singapuru był Pat Symonds, szef inżynierów Renault. Świadek X potwierdził również, że Flavio Briatore wiedział o planie. Świadek X sprzeciwił się temu pomysłowi. Nic nie wiedział o jego wcieleniu w życie, do czasu wypadku - poinformowała FIA
W związku z tym, że o planowanym zdarzeniu wiedzieli kierowca Nelsinho Piquet, szef inżynierów, Pat Symonds i Świadek X, zespół Renault stwierdził, że Flavio Briatore również wiedział o spisku, a jego przypuszczenia potwierdziły zeznania tajemniczego informatora.
Tajemniczy świadek w sprawie Briatore
Informator z zespołu Renault, który zdecydował się zeznawać w sprawie celowego wypadku Nelsinho Piqueta (24 l.) podczas wyścigu o GP Singapuru w 2008 roku, jest uważany za powód zakończenia kariery szefa zespołu, Flavio Briatore (59 l.)