Najbardziej interesująca zmiana w bolidach będzie dotyczyła silników. Nie ma mowy o unifikacji, ale za to każda z jednostek napędowych będzie musiała wystarczyć kierowcy na TRZY WYŚCIGI. To oznacza pewne obniżenie kosztów, bo silnik F1 kosztuje od 850 tysięcy do 2 mln za sztukę. A zużywały się częściej.
Do użycia wracają opony slick (bez bieżnika), natomiast nie będzie można korzystać z koców -futerałów w których rozgrzewano opony przed założeniem ich do samochodu. Kierowca chcący uzyskać większą przyczepność będzie je musiał rozgrzać dopiero w trakcie jazdy. Nowe reguły zakazują użycia w karoserii dodatków aerodynamicznych. Za to będzie wolno stosować ruchome przednie płaty skrzydeł.
Rewolucją będzie system KERS (Kinetic Energy Recovery System), za pomocą którego będzie można wykorzystywać zgromadzoną energię do wyprzedzania innych bolidów lub powiększania przewagi na torze. Wszystko przy użyciu jednego guzika.
I wreszcie zmiana od dawna postulowana - będzie wolno zjechać do boksu, gdy na torze znajdzie się "safety car". Skomplikowane przepisy dotąd obowiązujące pójdą na śmietnik.
Kalendarz Formuły 2009:
29 marca – GP Australii
5 kwietnia – GP Malezji
19 kwietnia – GP Chin
10 maja - GP Hiszpanii
24 maja - GP Monako
7 czerwca - GP Turcji
21 czerwca - GP Wielkiej Brytanii
12 lipca – GP Niemiec
26 lipca – GP Węgier
9 sierpnia – GP Turcji
23 sierpnia – GP Europy (w Walencji)
6 września – GP Belgii
13 września – GP Włoch
27 września - GP Singapuru
11 października – GP Japonii
18 października – GP Brazylii
1 listopada – GP Abu Dhabi