Techniczny opis jest skomplikowany, więc powiedzmy tylko o efektach. System pozwala w trakcie jazdy sterować aerodynamiką tylnego skrzydła w samochodzie. Na zakrętach dociska ono pojazd do jezdni by zwiększyć przyczepność, na prostej zmienia kształt by mógł jechać jeszcze szybciej.
Przeczytaj koniecznie: Kubica na szóstym miejscu
Sceptyczni z początku inżynierowie z innych teamów F1, w tym Eric Boullier z Renault, już rzucili się by ten pomysł kopiować, ale sprawa nie jest prosta.
Od idei do praktycznego zastosowania "kanału F" wiedzie długa droga eksperymentów. Diabeł tkwi w szczegółach rozwiązań, których McLaren rzecz jasna konkurentom nie ujawnia.
Udoskonalenie jest idealnie zgodne z przepisami. Robert Kubica uważa, że upłyną miesiące nim inne bolidy będą w stanie dogonić McLareny. Chyba ich konstruktorzy wymyślą inny sposób na ich przyspieszenie.
Formuła 1: Istotna nowość - Kanał F
2010-04-28
16:00
Nawet Robert Kubica (26 l.) kreci głową z podziwem. W bolidach McLarena znalazł się system, który sprawia, że są one szybsze od innych - kanał F.