Turnieje piłkarskie dla dzieci, konferencje edukacyjne dla rodziców i opiekunów, wydawnictwa informacyjne kierowane do różnych grup czy szeroko zakrojona aktywność w przestrzeni medialnej – to najważniejsze formy działań, które ujęte zostały w kampanii społecznej „TAK dla sportu, NIE dla agresji i przestępczości”.
Kampania ma wymiar ogólnopolski. Stanowi niejako odpowiedź na wciąż istotny społecznie problem występowania agresji i patologii wśród młodego pokolenia. Dlatego też zakłada przedstawienie sportu oraz rekreacji jako doskonałego i skutecznego sposobu zmniejszania przestępczości. Działania w ramach kampanii przewidziane zostały do 2025 roku, co gwarantuje systematyczne przekazywanie pozytywnych treści, a przez to wpływanie na kształtowanie się społeczeństwa zdrowego, świadomego i opierającego się o właściwe wzorce postępowania. Kampania „TAK dla sportu, NIE dla agresji i przestępczości” sfinansowana została ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.Zamiana niekoniecznie dobrze wykorzystywanego nadmiaru energii u nastolatków na spędzanie wolnego czasu poprzez wszelaką aktywność fizyczną to jeden z kluczowych elementów kampanii. Są jednak i inne jej ważne założenia. To m.in. inicjatywy w zakresie edukacji dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, promocja zdrowego stylu życia, właściwego odżywiania, a także hamowania negatywnych tendencji w rozwoju psychofizycznym młodych osób. Pomóc w realizacji prospołecznych celów ma nie tylko wskazanie odpowiednich wzorców, ale i ukazanie autorytetów, w tym sportowców, którzy osiągnęli sukces.
Główny cel kampanii „TAK dla sportu, NIE dla agresji i przestępczości” zgodny jest zarazem z nadrzędnym założeniem skutecznego przeciwdziałania przyczynom przestępczości w ramach stosownego programu Funduszu Sprawiedliwości. Ściśle wiąże się z redukowaniem poziomu patologii społecznych (np. uzależnień od substancji chemicznych) wśród młodych ludzi wraz z maksymalnym ograniczeniem coraz częściej występujących współcześnie uzależnień od nowych multimediów.