Ford fiesta R5 przypomina z zewnątrz normalne auto. To tylko pozory, bo jedynym elementem odziedziczonym po zwykłym samochodzie jest w tej bryce manetka wycieraczek.Auto zostało zaprojektowane i zbudowane na specjalne zamówienie przez brytyjską firmę M-Sport - tę samą, która dostarcza samochody Robertowi Kubicy. Co ciekawe, fiesta Kajetana... nie jest ubezpieczona, bo koszt polisy przekroczyłby granicę opłacalności.
Zobacz również: Michael Schumacher komunikuje się z rodziną
Na kierownicy Kajetanowicz ma niewiele przycisków, większość znajduje się w konsoli środkowej. Na kółku są guziki sterujące procedurą startową, kierunkowskazami, światłami i wyświetlaczem komputera pokładowego, cała reszta przeniesiona jest na bok. Także pilot Kajetana Jarosław Baran (47 l.) ma do dyspozycji trzy przyciski. Uruchamia je nogami, a służą głównie do poruszania się w normalnym ruchu ulicznym. Jest tam klakson, spryskiwacz i kasowanie licznika kilometrów.
Opis środkowej konsoli
(patrząc od lewej)
górny rząd: światła awaryjne - klakson - rozrusznik - wyłączanie silnika
drugi rząd: nieaktywny - programator turbo - znaczek firmowy - tryby silnika
trzeci rząd: lampka pilota - światła dodatkowe (trzy przyciski)
czwarty rząd: światła przeciwmgielne tylne - światła mijania - dmuchawa - ogrzewanie przedniej szyby
piąty rząd: nieaktywny - kasowanie odczytu zużycia paliwa - kasowanie obwodu elektrycznego - wymuszenie pompy paliwa
ZAPISZ SIĘ: Codzienne wiadomości Gwizdek24.pl na e-mail