Iga Świątek może zarabiać na kontraktach reklamowych kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie! Ekspert zdradził ciekawe fakty!

i

Autor: AP Iga Świątek może zarabiać na kontraktach reklamowych kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie! Ekspert zdradził ciekawe fakty!

Z gigantem rusza po fortunę

Iga Świątek może zarobić na kontraktach reklamowych kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie?! Ciekawa analiza eksperta!

2022-09-21 18:08

Iga Świątek rozstała się ze swoją menedżerką i podpisała kontrakt z IMG Tennis, jedną z największych agencji na świecie. Gigant na marketingowym rynku ma jej pomóc pozyskać nowych sponsorów poza Polską. Zdaniem eksperta Adama Pawlukiewicza z firmy Pentagon Research liderka rankingu WTA ma potencjał, żeby wkrótce zarabiać na kontraktach reklamowych nawet kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie!

- To jednak zależy od bardzo wielu czynników, sytuacji ekonomicznej na świecie, wyników sportowych Igi oraz możliwości finansowych sponsorów - podkreśla Adam Pawlukiewicz, zdradzając ciekawą rzecz. Iga Świątek w badaniach marketingowych kojarzy się z marką samochodów Tesla. A za amerykańskimi autami elektrycznymi stoi Elon Musk. Uznawany za najbogatszego człowieka na świecie biznesmen za wykorzystanie wizerunku Igi w reklamie mógłby zapłacić dowolną kwotę.

Iga Świątek rozstała się z agentką! Jest komentarz z jej zespołu, ważne zmiany!

Przez ponad 3 lata agentką tenisistki była Paulina Wójtowicz, która współpracowała również z Tomaszem Świątkiem, ojcem Igi (m.in. przy organizacji turniejów WTA w Polce). "Zmiany te są elementem długofalowej strategii rozwoju, a zakończenie współpracy z Pauliną Wójtowicz odbyło się za porozumieniem stron" - czytamy w komunikacie rozesłanym przez zespół Igi Świątek.

Niesamowita przepowiednia dotycząca Igi Świątek! To wydarzy się w 2023 roku, legenda nie ma wątpliwości!

Liderka rankingu dzięki agencji IMG ma wypłynąć na szerokie wody. Światowy gigant reprezentuje m.in. Carlosa Alcaraza, a wcześniej jego klientami byli Serena Williams, Roger Federer, Maria Szarapowa czy Agnieszka Radwańska. - To jest moment, który trzeba właściwie wykorzystać - mówił Tomasz Świątek w rozmowie z "Super Expressem" po triumfie Igi w US Open, odpowiadając na pytanie, czy zespół naszej gwiazdy planuje zbić kapitał na odniesionym w Nowym Jorku sukcesie.

Tomasz Świątek: Nie liczyłem na zwycięstwo Igi w US Open. Nowi sponsorzy? Potrzebna jest równowaga [WYWIAD]

O tym, że Iga Świątek jest blisko nawiązania współpracy z IMG, mówiło się już od jakiegoś czasu. Jej przedstawiciel zasiadał w boksie Polki w czasie jej meczów w US Open, a wcześniej agencja pomogła tenisistce m.in. wynająć apartament w Londynie w czasie Wimbledonu. Czy kontrakt Igi z tak dużym graczem to dobry ruch?

- Powiem żartem: Do agencji marketingowej idzie zawodnik nr 50 natomiast zawodnik numer 1 sam zakłada własną agencję marketingową - ocenia Adam Pawlukiewicz, specjalista od marketingu sportowego - Dziś w sporcie na najwyższym poziomie równie ważne jak zarabianie pieniędzy jest ich inwestowanie. Sportowiec z topu powinien mieć zaufanych ludzi, dzięki którym będzie mógł się skupić wyłącznie na sporcie - dodaje ekspert z firmy Pentagon Research. - Na pewno współpracując z IMG, Iga zdobędzie ogromne doświadczenie marketingowe.

Iga Świątek zrezygnowała z dużych pieniędzy! Zdradziła ważny powód, to postawiła na pierwszym miejscu

Zdaniem Adama Pawlukiewicza ta wiedza przyda się tenisistce szczególnie po zakończeniu kariery. Natomiast nie jest pewien, czy bycie jedną z wielu klientek tak dużej agencji jest gwarancją najlepszej obsługi. - Ludzie, którzy mieliby zająć się Igą, musieliby się wyłącznie jej poświęcić. Jest to o wiele więcej pracy niż wydaje się postronnym osobom - podkreśla ekspert. - Gdyby Iga urodziła się w Stanach Zjednoczonych, mogłaby o wiele łatwiej wspiąć się na sportowy i marketingowy szczyt. Urodziła się w Polsce i to na rynku marketingowym jest pewna trudność. Iga charakteryzuje się dużą charyzmą, coraz lepiej czuje światowe media, a do tego jest bardzo naturalna i atrakcyjna - analizuje Adam Pawlukiewicz.

Iga Świątek kupiła nowe mieszkanie! Jej ojciec zdradził nam szczegóły [WYWIAD TYLKO U NAS]

Ile konkretnie Świątek może zarobić na kontraktach reklamowych? Pytany o to ekspert, niechętnie zgadza się odpowiedzieć: - To są tylko szacunki, ale myślę, że ma potencjał żeby zarabiać na umowach sponsorskich od 20 do nawet 50 milionów dolarów rocznie. Pamiętajmy, że jest to zawodniczka bardzo młoda, której kariera potrwa jeszcze wiele lat, obecnie pieniądze nie są najważniejsze - dodaje Adam Pawlukiewicz.

Iga Światek pobije Roberta Lewandowskiego? Ekspert nie ma wątpliwości!

Nasi Partnerzy polecają

Najnowsze

Materiał sponsorowany