Sprzedaż trykotów to jedno z głównych źródeł utrzymania wielkich klubów. Koszulki takich zespołów jak Real Madryt, FC Barcelona, czy Bayern Monachium sprzedają się w milionach egzemplarzy. Dlatego przed każdymi rozgrywkami wprowadzane są pewne zmiany, aby kibice mogli ponownie nabywać nowe stroje.
Coraz więcej firm stawia na ekologiczne rozwiązania. Jedną z nich jest Adidas, który dostarcza sprzęt drużynie "Królewskich". Trzeci komplet strojów Realu ma różne odcienie koloru koralowego. Dobór barw jest nieprzypadkowy, bowiem ma on symbolizować troskę o jakość wód w morzach i oceanach.
Co więcej, trykoty zostały wyprodukowane z plastiku, który wyłowiono z zanieczyszczonych mórz. - Real Madryt ma możliwość wzmocnienia przekazu dzięki temu, że ma wpływ globalny - powiedział Cyrill Gutsch, z Parley Ocean Plastic. Firmy, który dostarczyła surowiec. Oficjalny debiut nowych koszulek miał miejsce w towarzyskim meczu z AS Roma.