Niemal w co drugim sklepie klubowym w Niemczech można znaleźć kostiumy kąpielowe dla pań w wersji super-bikini za znakami klubowymi na miseczkach biustonosza.
Najładniejsze - Bayernu i Mainz 05. Sklep berlińskiej Herthy ma na swoich półkach m.in. niewielkie buteleczki ... likieru owocowego, ale także gumową kaczuszkę, którą daje się kąpiącemu się dziecku wrzucić do wanny. Karty do gry w skata z fotografiami piłkarzy można dostać od Eintrachtu Frankfurt.
Hamburger SV przygotował dla swych zwolenników puszki preparatów dla kulturystów o nazwie "Body Attack" i opiekacze, z których wychodzą one z napisem HSV. Podobny pomysł mieli w Stuttgarcie, z tym, że chodzi o toster, z którego tosty wyskakują z wypalonym logo klubu. W Hoffenheim wychodzą z założenia, że ich kibice dyskutują przy grillu, stąd dla nich gustowny fartuch chroniący przed pryskającym tłuszczem w klubowych barwach.
FC Mainz wszedł w porozumienie ze znanym producentem keczupu Heinzem. Butelka keczupu Heinz-Mainz pojawiła się także w zwykłych sklepach spożywczych, jest droższa o 30 centów od zwykłego keczupu. Werder Brema ocenił, że jesienią na trybunach może być chłodno, stąd kosmate termofory, które można napełnić gorącą wodą i ogrzać się w trakcie meczu. Kibicki Wolfsburga swoje przywiązanie do "Wilków" mogą zademonstrować naklejając na paznokcie tipsy z herbem klubu.
Najciekawsze pomysł gadżetów zachowaliśmy na koniec. Schalke 04 przygotowało dla swoich zwolenników szczoteczkę do zębów i...pikowane ubranie dla psa. A co będzie jak rywale ustroją w nie jakiegoś szczególnie paskudnego kundla i go pogonią? FC Koeln jest praktyczny, w jego sklepiku jest szampan klubowy. Hannover 96 sprzedaje... zielone smoczki dla najmłodszych kibiców. A Borussia Moenchengladach przygotowała dla sympatyków drużyny prezerwatywy o nazwie "Rzut karny". Sprzedawane w kompletach po trzy, w trzech rozmiarach.
A u nas nic tylko szaliki i koszulki...
Prezerwatywy i smoczek - co jest potrzebne kibicowi
W polskich sklepikach klubowych handlujących akcesoriami piłkarskimi asortyment jest ograniczony: koszulki z nazwiskami i numerami zawodników, proporczyki, szaliki. O wiele bogatszy jest rynek futbolowy za Odrą.