PKO Ekstraklasa: Wisła Kraków - Legia Warszawa

i

Autor: JACEK KOZIOL/SUPER EXPRESS

PKO Bank Polski zarobił na ekstraklasie 321 mln zł. Imponujący wpływ dzięki sponsoringowi

2021-04-16 18:15

PKO Bank Polski w roku pandemii zarobił dzięki sponsoringowi rozgrywek ekstraklasy blisko 321 mln zł! To wyliczenia firmy badawczej Sponsoring Insight. Chodzi o ekwiwalent reklamowy. Jak wynika z analiz, zarobki sponsora tytularnego są wyższe o 30 proc. w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, kiedy ta suma wyniosła 245 mln zł.

Wzrost wpływów nastąpił mimo kilkutygodniowego zawieszenia rozgrywek w okresie lockdownu wiosną 2020, a także przy mniejszej liczbie kolejek i meczów. Najwyżej – bo aż dwukrotnie – zwiększyła się wartość ekwiwalentu reklamowego dla banku jako tytularnego sponsora w prasie (+101 proc.) i w internecie (+96 proc.).

SZALONA końcówka w Gdańsku. Piłkarze Piasta Gliwice powinni być ZAŁAMANI

Dr Paweł Grzesiowski: Szczepionka da sportowcom ZASTRZYK energii | Futbologia

Jednocześnie dwucyfrowy wzrost (33%) zanotowano również w kategorii liczby publikacji o banku w kontekście rozgrywek Ekstraklasy - w roku pandemii ukazało się ich w mediach blisko 130 tys. wobec ponad 97 tys. rok wcześniej. Rosnąca wartość publikacji w mediach na temat rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy szła w parze ze wzrostami zasięgów kanałów online Ekstraklasy – na YouTube, Facebooku, Twitterze i Instagramie - z czego skorzystali ligowi sponsorzy. Same tylko akcje specjalne w social mediach, zorganizowane dotąd przez Ekstraklasę wspólnie z bankiem, dotarły łącznie do 5,3 mln osób.

Kapustka znowu będzie wart niezłą kapustkę. "Brak powołania był zaskoczeniem"

- Jako PKO Bank Polski jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej współpracy z najpopularniejszą ligą sportową w kraju. To niezwykle ważne, że długoterminowy projekt, jakim stała się dla nas kooperacja z Ekstraklasą, od razu zyskała status wymiernego modelu marketingowego. W roku pandemii, gdy załamało się wiele dziedzin życia, a i futbol uległ bezprecedensowemu zatrzymaniu się, wspólna wytężona praca zadecydowała o wznowieniu rozgrywek i ich dokończeniu we wcześniej zaplanowanej formule. Udowodniliśmy, że w czasie nadzwyczajnego kryzysu silny państwowy podmiot i największy bank w Polsce w Polsce jest bezpiecznym partnerem, na którego można liczyć. Ponadto, pandemia bynajmniej nie sprawiła, że zrezygnowaliśmy z całego szeregu podejmowanych marketingowych i medialnych działalności. Nasze przywiązanie do marki oznacza codzienną współpracę z najlepszymi klubami w Polsce. Największe serwisy sportowe chętnie korzystają z przygotowywanych przez nas materiałów. Razem z Canal Plus stworzyliśmy jeden z najciekawszych programów publicystycznych „Wysoki Pressing”, który nadawany jest z PKO Rotunda z udziałem najlepszych dziennikarzy piłkarskich w kraju - mówi Mariusz Chłopik, Dyrektor Biura Ekstraklasy i Gamingu w PKO Bank Polski.

Legia pomaga seniorom [GALERIA]

- Minione 12 miesięcy, czyli rok pandemii, były pod każdym względem inne niż jakikolwiek poprzedni, ale w tej trudnej sytuacji radzimy sobie z wyzwaniami. Utrzymanie współpracy ze sponsorami, zwłaszcza głównymi, mimo zupełnie nowych warunków i zmian w rozgrywkach, było jednym z sukcesów. Dziękujemy za to naszym partnerom i odwdzięczamy się wymiernymi korzyściami, które przynosi współpraca z Ekstraklasą. Jak widać, także w sytuacji kryzysowej związanej z pandemią oraz przy mniejszej aż o 48 liczbie meczów, potrafimy wypracować realne korzyści dla sponsorów, zapewniając im dodatkowe możliwości prezentacji w naszych kanałach – mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A.

Najnowsze