Długie negocjacje prowadzone przez działaczy Barcelony zakończyły się sukcesem. W trakcie specjalnie zwołanej konferencji prasowej poinformowano, że nowym sponsorem będzie japońska firma Rakuten, który jest trzecim największym serwisem sprzedażowym na świecie. Umowa wejdzie w życie od sezonu 2017/18, a logo będzie widoczne na koszulkach "Dumy Katalonii", fasadach stadionu Camp Nou, boiskach treningowych oraz karnetach socio.
Na konto mistrzów Hiszpanii co roku będzie wpływała rekordowa suma wynosząca bagatela 55 milionów euro za sezon. Jednak to nie wszystko, ponieważ jeśli Leo Messi i spółka wygrają Primera Division, to dostaną dodatkowo 1,5 mln euro, a za triumf w Champions League 5 milionów euro. Poprzedni rekord należał do Manchesteru United, który dostaje od Chevroleta 54 mln.
Decyzja odnośnie zmiany sponsora może nieco zaskakiwać, ponieważ do tej pory na koszulkach Barcelony widniało logo Qatar Airways, lecz władze klubu doszły do wniosku, że nie chcą dalej utożsamiać się z firmą, która jest oskarżana o łamanie praw człowieka. A jeszcze przed wyborami prezydenckimi w 2015 roku obydwie strony były dogadane, co do dalszej współpracy i linie lotnicze miały przelewać "Blaugranie" 60 milionów euro rocznie. Jak widać pieniądze to nie wszystko, a Barcelona nie chciała sobie pozwolić na popsucie swojego wizerunku.
FC Barcelona ma nowego sponsora. Ogromne pieniądze dla mistrza Hiszpanii
FC Barcelona podczas środowej konferencji prasowej potwierdziła pozyskanie nowego sponsora. Została nim japońska firma Rakuten, która będzie przelewała na konto mistrzów Hiszpanii 55 milionów euro rocznie. Będzie to najdroższa umowa w historii futbolu, ponieważ wcześniej rekord pod tym względem należał do Manchesteru United.