Tęczowe reklamy na meczu w Budapeszcie

i

Autor: screen TVP Sport Tęczowe reklamy na meczu w Budapeszcie

Tęczowe banery na Euro 2020. Zagrali na nosie Orbanowi. Kaczyński nie będzie zachwycony

2021-06-28 10:21

W ostatnim czasie wiele dyskusji w Polsce i na świecie wywołuje walka różnych środowisk o równe traktowanie osób LGBT. Nie ominęło to również Euro 2020, podczas którego na niektórych stadionach wywieszano obraźliwe transparenty skierowane do takich osób. Niektórzy piłkarze podejmowali inicjatywy, aby wesprzeć środowisko LGBT, a teraz na takich ruch zdecydowały się wielkie firmy, które sponsorują mistrzostwa Europy. To z pewnością wywoła kolejną falę dyskusji na temat praw mniejszości seksualnych.

Okazało się, że mistrzostwa Europy nie są wolne od politycznych i ideologicznych manifestacji. Podczas niektórych spotkań dochodziło do nieprzyjemnych scen związanych z potępianiem lub wspieraniem środowiska LGBT.  Do tej pory byliśmy świadkami wywieszania obraźliwych transparentów, które uderzały w osoby o odmiennej orientacji niż heteroseksualna, ale także nie zabrakło wyrazów wsparcia dla takich ludzi – zarządcy Allianz Areny, jednego ze stadionów na Euro 2020, chcieli podświetlić swój obiekt w barwach tęczy, na co nie zgodziła się jednak UEFA. Pewnej manifestacji dokonał jednak Manuel Neuer, kapitan reprezentacji Niemiec, który zagrał w tęczowej opasce.

EURO 2020: Szwecja 3-2 Polska. Kulisy spotkania l Futbologia

Coraz większe wsparcie dla osób LGBT

Nie jest tajemnicą, że wiele z tych ruchów związane jest z Węgrami, gdzie niedawno zaostrzono przepisy, które uderzają w środowisko LGBT. Okazuje się jednak, że wielkie firmy znalazły sposób na to, aby wyrazić swoje poparcie dla dyskryminowanych mniejszości, a przy tym, tak się przynajmniej wydaje, nie łamać przepisów UEFA. Na stadionie w Budapeszcie, gdzie swój mecz rozgrywały reprezentacje Holandii oraz Czech (zakończony zwycięstwem Czechów 2:0) fani mogli dostrzec, że reklamy na bandach wokół murawy są inne niż zwykle.

Kilka wielkich firm - Volkswagen, Heineken i Booking.com - wyświetlało reklamy swoich usług i produktów na tęczowym tle. Fani szybko zwrócili na to uwagę i zareagowali w mediach społecznościowych. Jak można było się domyśleć, wywołało do kolejną falę dyskusję – części osób podobał się ten gest, inni natomiast nie kryli oburzenia. Niezwykłe reklamy i reakcję kibiców na nie możecie obejrzeć w poniższej galerii.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze