Sprzedaż praw do pokazywania spotkań danych rozgrywek to w zasadzie najważniejsza kwestia z finansowego punktu widzenia. Ich nabycie kosztuje nadawców setki miliony, o ile nie miliardy euro. Doskonale znamy to z Polski, gdzie co kilka lat trwa zażarta walka o prawo pokazywania Lotto Ekstraklasy.
Nieporównywalnie większym produktem jest Liga Mistrzów. Cieszy się ona zainteresowaniem na całym świecie i przyciąga przed telewizory rzeszę fanów. Co najważniejsze, oglądają ją kibice nie tylko z Europy, ale i z całego świata. Dlatego UEFA zdecydowała się na rewolucyjny krok.
Od tego sezonu fani w Ameryce Południowej całkowicie za darmo będą mogli oglądać mecze Ligi Mistrzów na Facebooku. Jak poinformowała UEFA umowa została podpisana na trzy lata do 2021 roku. Na jej mocy kibice będą mogli obejrzeć 32 mecze w każdym z sezonów, w tym finał Champions League. Kwota transakcji nie została ujawniona.