Po wyjeździe do Zabrza na sobotni mecz z Górnikiem licznik "Portowców" przekroczy 6000 km, a w całym sezonie osiągnie grubo ponad 15 000.
- Podróżujemy przede wszystkim autokarem i samolotami, a nie pociągami, którymi jeździliśmy rok temu w I lidze - mówi kierownik drużyny Ryszard Mizak (57 l.).
Na mecz z Górnikiem Pogoń leciała wczoraj samolotem do Krakowa, a stamtąd autokarem do Zabrza.
- Jazda autokarem ze Szczecina zajęłaby nam 10 godzin, więc musielibyśmy wyjechać już 2 dni wcześniej, żeby piłkarze mogli należycie odpocząć i odbyć lekki trening przed meczem - mówi Mizak. - Podróż samolotem to oszczędność czasu i sił zawodników.
Do Szczecina Pogoń wróci autokarem, pokonując ponad 300 km niemiecką autostradą.
- Nadłożymy wprawdzie 80 km, ale dzięki świetnej drodze zaoszczędzimy na czasie 2 godziny - tłumaczy Mizak.
Koszt podróży autokarem szacuje się na 5,50 zł za kilometr. Wyjazd do Zabrza jest najdroższy w tej rundzie dla Pogoni. Za samolot trzeba zapłacić ok. 8 tys. zł, za autokar, który zawiózł bagaże i sprzęt, a przywiezie z powrotem również piłkarzy - ok. 7 tys.
- Do tego dochodzi jeszcze opłata za 1 dobę w hotelu. A taki z dobrym wyżywieniem oraz Internetem i telewizją w pokojach to koszt ok. 7 tys. dla 24-osobowej ekipy - wylicza Mizak.
Runda Jesienna
Gliwice (w obie strony) - 1280 km (autokar)
Kielce - 1236 km (samolot do Warszawy i stamtąd autokar do Kielc; powrót: autokar)
Poznań - 448 km (autokar)
Łódź - 916 km (autokar)
Bełchatów - 1020 km (autokar)
Zabrze - 1276 km (samolot do Krakowa i autokar do Zabrza; powrót: autokar)
Warszawa - 1052 (samolot; powrót: autokar)
Runda wiosenna
Lubin - 602 km
Gdańsk - 728 km
Kraków - 1338 km
Białystok - 1342 km
Warszawa - 1052 km
Wrocław - 746 km
Chorzów - 1182 km
Bielsko-Biała - 1272 km
Razem: 15 490 km