Od razu po ukazaniu się wpisu wielu użytkowników Twittera podało go dalej lub polubiło. W akcji wzięli udział nie tylko polscy internauci, ale także ci zagraniczni, dzięki czemu zasięg tego zjawiska był tak duży. Wynik robi wrażenie: 9,8 tys. retweetów oraz 4,4 tys. polubień.
— Legia Warszawa (@LegiaWarszawa) sierpień 26, 2014
Celtic Glasgow odpadł z Ligi Mistrzów. "Oliwa sprawiedliwa, szkockie cwaniaki" [MEMY]
Tweet z hashtagiem #footballwon był elementem kampani marketingowej, jaka rozpoczęła się po wyrzuceniu Legii Warszawa z eliminacji Ligi Mistrzów. Wówczas kosztem stołecznego klubu awansował Celtic Glasgow. Mistrzowie Szkocji przegrali dwumecz 1:6, ale UEFA przyznała im walkowera za drugi mecz w Edynburgu. Wszystko przez występ nieuprawionego do gry Bartosza Bereszyńskiego. Obrońca powinien pauzować w sumie trzy mecze za czerwoną kartkę z poprzedniego sezonu. Nie został jednak zgłoszony do 2. rundy el. LM, przez co tak naprawdę odcierpiał jedno spotkanie - to w Warszawie.
Polacy nie mogli pogodzić się z decyzją UEFA i w ten sposób powstał hashtag #letfootballwin. Akcja miała na celu pokazanie, że Legia została skrzywdzona, a awans powinien rozstrzygnąć się na boisku, nie przy przysłowiowym "zielonym stoliku". Ostatecznie kara nie została zmniejszona, ale o całej sprawie zrobiło się bardzo głośno na całym świecie.
Szkoci nie zdecydowali się na rezygnację z takiego awansu i postanowili grać w eliminacjach dalej. Sprawiedliwość dosięgła ich szybciej niż mogliby przypuszczać. Ku uciesze polskich fanów i mediów "The Bhoys" przegrali z NK Maribor, odpadając z walki o Ligę Mistrzów. Wygrał więc futbol, co z kolei sprowokowało marketingowców Legii do umieszczenia wpisu "#footballwon".
KLIKNIJ: Polub Gwizdek24.pl na Facebooku i bądź na bieżąco!
ZAPISZ SIĘ: Codzienne wiadomości Gwizdek24.pl na e-mail