Boniek, Nawałka i inni. Tak gwiazdy polskiej piłki reklamują alkohol [GALERIA]

2018-04-27 13:49

Kilka dni temu okazało się, że podczas zbliżających się mistrzostw świata Tomasz Hajto będzie promował piwo Harnaś. Co jednak ciekawe reklamowanie alkoholu nie jest niczym nowym, jeśli chodzi o byłych piłkarzy, czy nawet osoby wciąż związane z futbolem w naszym kraju. A mowa tu m.in. o prezesie PZPN Zbigniewie Bońku, czy też selekcjonerze reprezentacji Adamie Nawałce.

Kilka dni temu na jaw wyszło, że Tomasz Hajto rozpoczął współpracę z marką piwa Harnaś. Czas ogłoszenia tej informacji nie był zbyt korzystny dla komentatora Polsatu, bo wszystko wydarzyło się ledwie kilkadziesiąt godzin po tym, jak wyszedł ze studia emitowanego na żywo programu "Cafe Futbol". Wielu kibiców stwierdziło, że to zapewne efekt zbyt hucznej imprezy poprzedniego wieczora.

Okazuje się jednak, że Hajto nie jest jedyną osobą związaną z piłką nożną, która zdecydowała się na reklamowanie alkoholu. Podobną drogą poszedł chociażby Jerzy Dudek, który od pewnego czasu współpracuje z marką Heineken. Zagrał nawet w świetnej reklamie, która przypomina jego popis z finału Ligi Mistrzów w 2005 roku, kiedy to Polak w serii rzutów karnych został bohaterem i zagwarantował Liverpoolowi puchar.

O ile w przypadku Dudka i Hajty takie ruchy można zrozumieć, tak nieco więcej wątpliwości budzi współpraca z koncernami alkoholowymi Zbigniewa Bońka i Adama Nawałki. Prezes PZPN jest bowiem twarzą reklamową piwa Tyskie i promuje je na plakatach, z kolei selekcjoner reprezentacji Polski pojawił się w spocie Warki. Wszystko to oczywiście ma ścisły związek ze zbliżającymi się mistrzostwami świata w Rosji. Mimo to zdaniem wielu kibiców Boniek i Nawałka, którzy przez piastowane przez siebie funkcje w polskiej piłce propagują zdrowy styl życia, reklamowaniem szkodliwego dla zdrowia alkoholu sami sobie przeczą.

Tu pojawiły się kontrowersje podobne, jak w przypadku Kamila Grosickiego. Ten co prawda nie promuje żadnego napoju wyskokowego, ale taki energetyzujący, którzy też może niepożądanie wpływać na organizm. W jego przypadku różnica polega na tym, że cały czas jest czynnym sportowcem i według wielu fanów reklamowanie przez niego takiego produktu jest wysoce nieodpowiednie.

Nieco innym przypadkiem współpracy z koncernem produkującym alkohol jest Legia Warszawa. Jej sponsorem od lat jest bowiem browar Królewskie, a logo marki widnieje nawet na koszulkach aktualnych mistrzów Polski

Wyniki, statystyki i tabele na żywo -> Sprawdź tutaj na kogo stawiać
Aż 16 dyscyplin!

Najnowsze