Występ kapitana reprezentacji Polski we wspominanym wideo jest niczym innym, jak akcją marketingową. Jedna z największych linii lotniczych na świecie, Qatar Airways w ubiegłym roku została sponsorem Bayernu Monachium. To jeden z klubów w Europie, który czerpie korzyści z umów z katarskim konsorcjum. W tym gronie są jeszcze m.in. FC Barcelona, czy AS Roma.
Osoby odpowiedzialne za marketing w Qatar Airways wpadły na nietypowy sposób połączenia piłki nożnej z ich działalnością. Linie lotniczy stworzyły film instruktażowy, który zawiera zasady bezpieczeństwa na pokładzie, a głównymi bohaterami wideo są gwiazdy futbolu. Już w pierwszych sekundach widzimy legendę reprezentacji Brazylii i AS Roma, Cafu.
Zaraz potem do akcji wkracza Lewandowski. Wszystko dzieje się w specjalnie przygotowanej szatni piłkarskiej, gdzie piłkarze rozgrzewają się przed treningiem. Jedna ze scen przedstawia sposób użycia kamizelek ratunkowych. Główną rolę w tym przypadku odgrywa reprezentant Polski. - W Qatar Airways bezpieczeństwo jest priorytetem. Chcemy, aby wszyscy, nawet ci, którzy podróżują regularnie, oglądali nasze instrukcje bezpieczeństwa. Kreatywna koncepcja 180 Kingsday zwróci uwagę naszych pasażerów, dostarczając jednocześnie rozrywki w czasie lotu – powiedział Salam Al Shawa, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w katarskich liniach lotniczych.