Koniec z piwem i parówkami. Adam Nawałka straci kontrakty reklamowe?

2018-07-04 13:26

We wtorek Adam Nawałka zapowiedział, że z końcem lipca zakończy swoją misję jako selekcjoner reprezentacji Polski. Przed nieudanymi dla nas mistrzostwami świata w Rosji był niezwykle rozchwytywany przez reklamodawców. Kolejni producenci pchali się drzwiami i oknami. Nawałka stał się twarzą parówek, piwa czy telefonów komórkowych. Eksperci portalu wirtualnemedia.pl przewidują, że po zrezygnowaniu ze stanowiska nie będzie mógł liczyć na kolejne atrakcyjne kontrakty.

Adam Nawałka na brak ofert reklamowych przed startem mundialu 2018 nie mógł narzekać. Słynne już spoty z parówkami czy piwem wyceniane były na około 250-300 tysięcy złotych. Już po zakończeniu udziału biało-czerwonych w rosyjskiej imprezie eksperci od marketingu sportowego oceniali, że po słabym występie naszej kadry, wartość selekcjonera znacznie spadnie. Po wtorkowej konferencji prasowej, na której zapowiedziano odejście z funkcji Adama Nawałki jego wartość reklamowa jeszcze bardziej się obniży i najprawdopodobniej nie będzie mógł już liczyć na atrakcyjne oferty.

- Wygląda to wręcz jak rodzaj kary: takie przypominanie o szumnie składanych, a nie spełnionych obietnicach. Myślę, że dla marki, której zależy na wiarygodności jest to ryzykowne, ponieważ może budować i utrwalać zestaw negatywnych skojarzeń. Nasuwa się też pytanie: dlaczego nie przewidziano i nie uruchomiono scenariusza „B"? - ocenił sytuację Marek Staniszewski, właściciel agencji Heuristica, dla portalu wirtualnemedia.pl.

Inny z ekspertów Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert do spraw marketingu, największym problemem będzie to, że Adam Nawałka stracił pierwotną wartość, na którą w dużej mierze składało się zajmowane stanowisko. Wiadomo, że znacznie korzystniej związać się kontraktem reklamowym z selekcjonerem niż byłym selekcjonerem. - Emisja reklam z trenerem Nawałką znaczy tyle dziś, ile reklama z udziałem jakiejkolwiek innej osoby - zauważył Kotarbiński.

Sprawdź wyniki sportowe na żywo. Tabele i statystyki.
Cały sport w jednym miejscu

Najnowsze